Pages

Tuesday 9 April 2013

Homestay @ Rumah Sewa


-->
Semenjak dua menjak ni banyak pulak terima panggilan bertanyakan Az-Zahra homestay.

Tapi soalan @ ayatnya berbunyi begini ;

"Puan tak nak sewakan ker homestay puan tu?"

"Puan, saya baru dapat tukar kerja di Kamunting. Saya sedang cari rumah sewa. Apa kata puan sewakan jer homestay puan tu pada saya. Saya bayar sewa bulanan."

"Akak, saya student U. Saya kena praktikal kat sini. Saya nak sewa homestay akak 3 bulan. Boleh x?"

"Akak, saya ada kat depan homestay akak ni. Sebenarnya saya tengah cari rumah sewa. Saya berkenan la dengan homestay akak ni. Strategik. Boleh tak saya nak sewa. Tak lama, dalam 2 tahun jer.. lagipun dah merata-rata saya cari rumah sewa area kamunting ni. Susah betul nak dapat rumah sewa sekarang kan."

Haaa...macam tulah bunyinya...

Dannn....jawapan saya ialah;

Maaf yer... buat masa sekarang  saya tak bercadang lagi nak sewakan rumah tu.

Sebab...... sebab..... sebab....

·         Kadang-kadang kalau xder customer kitorang yang pergi melepak-lepak kat situ. Kalau dah sewakan x dapatlah kami nak melepak-lepak lagi kan...




·         Lagipun, rumah saya tu rumah baru. Saya bimbang kalau orang sewa nanti dia ketuk-ketuk dinding sana sini.. dah rosak rumah nanti kan. Sayang....




·         Dan lagi, saya tak tau nak letak harga sewa berapa. Kalau ikut rate kat situ dalam rm350 - rm400. Rasa macam tak berbaloi pulak. Lebih untung buat homestay kan...

Minta maaf yer.... nanti kalau tiba-tiba kami berubah fikiran saya bagitau yer...



bilik ke-4 (katil bujang dan kipas)




bilik ke-3 (katil bujang dan kipas)

bilik ke-2 (katil queen dan kipas)


ruang tamu





No comments :

Post a Comment